Webinaria, webinaria...

Webinaria, webinaria...


Ostatnio, zamiast tradycyjnie oglądać co wieczór seriale na Showmaxie, wpadłam w nałóg oglądania webinariów (webinarów) szkoleniowych. Oferta jest bardzo bogata, ale jak ze wszystkim trzeba znaleźć coś, co idealnie odpowiada naszym potrzebom. Moje zawodowe potrzeby od pewnego czasu zaspokaja seria DOS na Wynos.

Moją ulubienicą prowadzącą webinaria DOS na Wynos jest Magda Kania. Klasa sama w sobie, niesamowite pomysły, które nie wymagają korzystania z kosmicznej technologii, a jednak powodują, że lekcje są inne, z polotem i dowcipem. Panią Magdę po raz pierwszy miałam przyjemność spotkać w Szczecinie podczas konferencji IATEFL i to Jej warsztaty na temat wykorzystania najprostszych pomocy naukowych w postaci kartki papieru i długopisu najbardziej zapadły mi w pamięć. Jej ostatnie webinarium zatytułowane SłowoTalk wywołało prawdziwą eksplozję kreatywności wśród nauczycielskich bloggerów i myślę, że długo jeszcze będzie inspiracją dla całej rzeszy nauczycieli.

W ubiegłym tygodniu, 14 marca, debiutował jako"DOSowski"  prelegent pan Michał Zboś webinarium pt. "Move! Ciągle mów!" (szacunek, dla osób wymyślających te tytuły). "Sprzedał" nam kilka swoich patentów na rozgadanie uczniów, a jednocześnie na zdyscyplinowanie tych, którzy mówią dużo, ale niekoniecznie na temat. Całe webinarium jest bardzo ciekawe i wszystkie pomysły koniecznie trzeba wypróbować, ale moim faworytem jest ćwiczenie, w którym uczniowie siedzą w dwóch kołach (wewnętrznym i zewnętrznym) twarzami do siebie i nawzajem zadają sobie pytania. Po czasie wyznaczonym przez nauczyciela uczniowie siedzący na zewnątrz przesiadają się o jedno miejsce np w prawo i zadają te same pytania nowym partnerom. Robiłam kiedyś to ćwiczenie w wersji "na stojąco", ale jakoś o nim zapomniałam. Cieszę się, że pan Michał mi o nim przypomniał, bo jest naprawdę efektywne. Jeśli moje tłumaczenie jest niezbyt zrozumiałe, to odsyłam was do webinarium. Już pan Michał to lepiej ode mnie wyjaśni.

Zatem od jutra reaktywacja "talking circles". Przygotowałam zestaw pytań,  które uczniowie będą sobie wzajemnie zadawać i rozgrzewka maturalna ewentualnie odpowiadanie na pytania podczas pozostałych części egzaminu gotowa. Przykładowy zestaw do pobrania TUTAJ. A jego upiększona wersja TUTAJ.

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.




Komentarze

Anonimowy pisze…
Super! Popieram. Pozdrawiam i Wesołych Świat
Magda
Dziękuję, ja też pozdrawiam świątecznie ��

Popularne posty