Haunted Guesthouse - Escape Room B2


Genially jeszcze mi się nie znudziło i raczej się na to nie zanosi. Dzisiaj przygotowałam escape room dla moich uczniów ze szkoły średniej, ale na dość dobrym poziomie językowym, mniej więcej B2. Poprzedni dla maturzystów możecie zobaczyć TUTAJ


Podczas tworzenia Haunted Guesthouse korzystałam z gotowego szablonu, ale wbrew pozorom stworzenie całości to ogromnie dużo pracy. Chciałam, żeby nie był zbyt prosty i mam nadzieję, że mi się udało. Żeby wydostać się z escape roomu, uczniowie muszą odszukać aż trzy hasła i wpisać je w trzech różnych miejscach. 

Po drodze spotkają cztery postacie, które umożliwią im rozwiązanie zagadek, ale nie zawsze będą tak pomocne jak tego byśmy się spodziewali.
Poza tym, żeby ukończyć całe zadanie i wydostać się z pensjonatu będą musieli:

1) Uderzyć w odpowiednie klawisze pianina, w które, dowiedzą się wykonując quiz językowy.


2) Wystukać na maszynie do pisania hasło, które ujawni się po wykonaniu jednego z zadań.


3) Wybrać na panelu domofonu odpowiednie cyfry, które również poznają podczas wykonywania jednego z zadań.


Oczywiście sprawą nadrzędną będą tutaj ogólne umiejętności językowe uczniów, ale muszą także wykazać się pomysłowością i cierpliwością. Będą też musieli skorzystać z różnych drobnych gadżetów, na przykład latarki.



Gdy dotrą do ostatniego zadania i wstukają odpowiednie cyfry, otrzymają informację, że muszą przesłać nauczycielowi pewną wiadomość. Będzie to dla Was potwierdzeniem, że ukończyli wszystkie zadania. Ja nagradzam pierwszego ucznia, który mi ją prześle oceną celującą. Gdybyście mieli problem z którymś z punktów, proszę o wiadomość prywatną. Nie chcę tutaj zdradzać wszystkich szczegółów, żeby nikomu nie zepsuć zabawy. Uprzedzam tylko, że zestawy robione w Genially najlepiej działają na komputerze, a hasła należy wpisywać powoli i uważnie, bez pośpiechu. 
Link do całego zestawu znajdziecie TUTAJ.
Podgląd poniżej:


Na koniec prośba :) Jeśli będziecie wykorzystywać te materiały sprawicie mi ogromną radość komentując ten wpis na blogu. Miło jest wiedzieć, że to co robię nie trafia gdzieś w pustkę :)

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Chcesz stworzyć swój pierwszy escape room w Genially? Zapraszam na szkolenie (kliknij w poniższą grafikę)


Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.


Komentarze

Unknown pisze…
Absolutnie rewelacyjny:) Dziękuje!

fce pisze…
Jedne z ciekawszych form nauki. Przyjemne z pożytecznym.
Ewelina pisze…
Świetne!!!! Fenomenalne!!! Dziękuję.
Dziękuję. Mam nadzieję, że uczniom się spodoba. Cały czas się uczę 😀
Monika pisze…
Coś niesamowitego. Najwyższy poziom kreatywności. Lekcje z Panią muszą być wpaniałe ! :)
Gdyby wszyscy nauczyciele mieli w sobie taką pasję! Super, gratuluję! :)
małgosia h. pisze…
Genial(.ly)ne! Jak wszystkie Pani projekty.
Anonimowy pisze…
School Trip Escape to mój pierwszy escape room,z którego udało mi się wyjść. Kiedyś musi być ten pierwszy raz,i na pewno nie ostatni :)Ależ to wciąga! Poczułam się przez chwilę jak dziecko ;)To cudowne uczucie.
Anonimowy pisze…
Wspaniały! wykorzystałam na ostatnich lekcjach z licealistami :-) dziekuję
Anonimowy pisze…
Fantastyczny! Jak zresztą wszystkie poprzednie. Chyba skorzystam z inspiracji i spróbuję zrobić swój (jakiś prosty), chociaż faktycznie wymaga to wiele pracy. Podziwiam!

Popularne posty