Bitmoji, Genially i storytelling, czyli jak zachęcić uczniów do mówienia

Walka z nałogiem

Strasznie jestem z siebie dumna. Wykazałam się ogromną siłą woli, bo udało mi się przez jeden dzień nie stworzyć nic na Genially. Może uda mi się jakoś zwalczyć ten nałóg :) A tak na poważnie, to nie chcę się odzwyczajać. Dzisiejszy wpis zainspirowany został filmem Agnieszki Halickiej na temat tworzenia kostek interaktywnych i dodawania ich do Genially (TUTAJ). Pomyślałam, że jej pomysł można nieco przetworzyć i jako materiał zachęcający uczniów do mówienia wykorzystać obrazki bitmoji. Od razu Karina Frejlich i ja wzięłyśmy się ostro do pracy i przygotowałyśmy tablice do tworzenia historyjek. Jeśli kiedykolwiek korzystaliście ze story cubes idea będzie Wam znana, jeśli nie, już tłumaczę. 
Otwieramy Genially i zatrzymujemy filmiki w dowolnym momencie. Otrzymamy w ten sposób sześć obrazków (możecie dodać więcej), które będą bazą do naszego opowiadania. Teraz w zależności od poziomu językowego uczniów oraz tego, co w danej chwili chcemy poćwiczyć mamy mnóstwo możliwości. Poniżej na szybko zebrane pomysły jak wykorzystać ten materiał.

1. Opis czynności - uczniowie po prostu mówią co się dzieje na obrazku.

2. Historyjka, uczniowie układają historię na temat życia osoby z obrazka.

3. Wybieramy dwa obrazki i uczniowie wymyślają historię, która tłumaczy w jaki sposób osoba z pierwszego zdjęcia znalazła się w sytuacji z ostatniego zdjęcia.

4. Uczniowie piszą opowiadanie wykorzystując sytuacje z obrazków, starając się w miarę logicznie je połączyć. Możemy utrudnić zadanie każąc uczniom użyć kilku zwrotów lub słów, które akurat poznali na ostatnich lekcjach.

5.  Wybieramy jakiś gatunek filmowy i prosimy uczniów żeby przygotowali scenariusz filmu na podstawie wylosowanych zdjęć, na przykład horror lub melodramat.

6. Ćwiczymy past simple i continuous. wybieramy dwa obrazki i tworzymy zdania typu when I was washing up I saw my cat :) Mogą być czasem całkiem bez sensu, ale będą śmieszne. 

7. Wybieramy dwa obrazki i nadajemy postaciom różne imiona. Można w ten sposób ćwiczyć past continuous np. tworzac zdania While Kasia was relaxing, Karinka was writing a blog post. 

8. Nadal bazujemy na dwóch obrazkach, ale tym razem ćwiczymy past perfect (Before I had dinner I had ridden a bike).

9. Wszystkie konstrukcje praktycznie możemy tak przećwiczyć. Na przykład I wish: I wish I hadn't got on that plane  i wiele, wile innych. Możliwości są nieograniczone i wszystko zależy od naszej pomysłowści.

10.Wasze pomysły :)


Na pewno znajdziecie setki zastosowań tych obrazków. Najpiękniejsze jest to, że nic nie trzeba drukować i  laminować, a link można przesłać uczniom do zainspirowania się i wygenerowania własnej sekwencji wydarzeń.
Zachęcam do tworzenia własnych filmików, bo uczniowie chętniej będą pisać i mówić o swoich własnych nauczycielach, zwłaszcza, ze mogą (nauczyciele) znaleźć się w bardzo nietypowych, często zabawnych sytuacjach.
Poniżej dzielę się zestawami swoimi i Kariny Frejlich. Dajcie znać czy i jak je wykorzystacie. Kliknij w imię osoby, której zestaw chcesz obejrzeć :)
 



Polecam również pomysł Kariny Frejlich na wykorzystanie filmów z dwoma postaciami: TUTAJ


Więcej o Bitmoji pisałam TUTAJ. Ogromnie jestem ciekawa co sądzicie o takim mariażu Genially i Bitmoji :)

Na koniec prośba :) Jeśli będziecie wykorzystywać te materiały sprawicie mi ogromną radość komentując ten wpis na blogu. Miło jest wiedzieć, że to co robię nie trafia gdzieś w pustkę :)

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.


Komentarze

Popularne posty