Konferencja Teach With Tech 23-26 lipca 2018

Rejestracja


Sama nie wiem skąd dokładnie dowiedziałam się o tej konferencji. Prawdopodobnie jakaś dobra dusza podzieliła się informacją o niej na którejś z Facebookowych grup dla nauczycieli (niniejszym serdecznie dziękuję jej za to). Od razu skwapliwie się na nią zapisałam, nawet dwa razy (skleroza nie boli :)) i otrzymałam bilet.


Przez moment zastanawiałam się po co mi bilet, skoro konferencja jest darmowa, ale okazało się, że numer na nim podany potrzebny był, żeby dostać się do ekskluzywnej grupy na Facebooku, na której pojawiały się wszystkie prezentacje na żywo, a potem ich nagrania. Nie sposób streścić wszystkiego, co się działo podczas poszczególnych sesji, każda prezentacja była krótka, około pół godziny, ale napakowana taką ilością informacji, że nie byłabym w stanie przyjąć tego w jednorazowej dawce. Na szczęście po każdym dniu otrzymywaliśmy maila z linkiem do playlisty na Youtubie, która zawierała nagrania wszystkich prezentacji, można więc było nadrobić. Niestety nagrania będą dostępne tylko do 29 lipca, więc musiałam się sprężać.

Digital Escape Rooms


Od razu wyjaśniam, że nie oglądałam wszystkich sesji, gdyż niektóre dotyczyły na przykład uczenia małych dzieci lub wykorzystywania iPadów podczas lekcji, czyli było to coś zupełnie nie dla mnie. W poniedziałek największe wrażenie zrobiła na mnie prezentacja Kimberly Crouch zatytułowana Using Digital Escape Rooms to Enhance Your Classroom. Escape Room to po prostu pokój zagadek, z którego można się wydostać rozwiązując cała serię problemów, quizów i oczywiście zagadek. Na pewno każdy z was już się spotkał z tradycyjnym zastosowaniem tej gry podczas lekcji. Kim wzniosła się na wyższy poziom przygotowując cyfrową wersję Escape Roomu. To, co pokazała to prawdziwy majstersztyk. Nie wiem ile czasu zajęło jej zaplanowanie i przygotowanie całego zadania, ale z pewnością więcej niż kilka minut :). Jednak jestem przekonana, że wysiłek się opłaci. Ponieważ nie wymaga specjalnego przygotowywania sali przed lekcją, poza dostępem do komputerów i internetu, nie zabiera nam aż tyle czasu, co wersja tradycyjna. Poza tym można każdy Escape Room wykorzystać wielokrotnie z różnymi klasami i nic się nie zniszczy ani nie zgubi. Ja od kilku dni nie mogę spać z powodu tej sesji i planuję swoje własne wersje. Na pewno nie będzie łatwo, ale wierzę, że warto spróbować, a już z pewnością samo tworzenie cyfrowego Escape Roomu sprawi, że nauczę się wielu rzeczy.

Paperless Classroom


Może nie rewolucyjna, ale bardzo praktyczna była sesja Aris Rossi pod tytułem Paperless Classroom Tips. Podobał mi się pomysł zbierania informacji na temat uczniów przy pomocy formularza Google. Link do gotowego formularza można wysłać rodzicom przez dziennik elektroniczny, ewentualnie podać im podczas spotkania (tu idealne byłoby skrócenie linku za pomocą bit.ly), ewentualnie wygenerowanie kodu QR prowadzącego wprost do ankiety, który rodzice mogą szybko zeskanować.  Nie wiem, dlaczego sama na to nie wpadłam, ale na pewno od września wszelkie informacje będę zbierać w ten sposób i to nie tylko od rodziców, ale również od uczniów i kolegów z pracy.

Tworzenie testów i Quizów przy pomocy Google Forms

Nie było to dla mnie specjalne zaskoczenie, bo od pewnego czasu używam Google Forms do tworzenia testów i quizów, ale sesję 5 Uses for Google Forms and How to Create and Share Them, którą przygotował Daniel Mault powinni obejrzeć wszyscy, którzy uważają, że tworzenie własnych testów, które automatycznie się sprawdzają, to coś trudnego i wymagającego specjalistycznej wiedzy i oprogramowania. Nic bardziej mylnego. Wystarczy założyć konto na Gmailu  i od razu mamy dostęp do wszelkich aplikacji, które ono oferuje, w tym Google Forms. Bardzo przydatna i praktyczna sesja, a Daniel ma talent do wyjaśniania zawiłości używania formularzy w sposób prosty i klarowny.

Book Creator


Kolejną inspiracją była sesja Tasks Before Apps, którą przygotowała Monica Burns. Czy wasi uczniowie też mają awersję do pisania wypracowań? Może jeśli będą mieli możliwość stworzenia i opublikowania własnego ebooka, motywacja ich wzrośnie. Monica pokazała, między innymi, jak korzystać z aplikacji Book Creator. Więcej na ten temat napisałam na naszym szkolnym blogu englishspotzsl.blogspot.com TUTAJ.


Co jeszcze? 

Przeróżnych narzędzi i pomysłów było mnóstwo. Ogromne zainteresowanie wzbudził Digital Scoot, czyli zajęcia metodą stacji, ale przy wykorzystaniu technologii. Rewelacją, przynajmniej dla mnie okazał się Adobe Spark, fantastyczne narzędzie do tworzenia genialnych grafik i filmików. Jak każde świetne narzędzie cechuje się tym, co najbardziej każdy lubi - jest proste i intuicyjne. Polecam pobawienie się nim, ja od zakończenia konferencji prawie nic innego nie robię :)


Ciąg dalszy

Wiem, że to tylko niewielki wycinek tego, co można było zobaczyć podczas Konferencji, w dodatku wybór bardzo subiektywny, ale nic straconego. We wrześniu nagrania mają być udostępnione po raz drugi. Organizatorzy planują też  kolejną edycję, więc nie przegapcie jej, bo jest to niesamowita okazja zobaczenia, co nowego w edukacji, zainspirowania się do pracy, może nawet lekarstwo na wypalenie zawodowe. Na mnie działa :)
A może ktoś z Was oglądał ją razem ze mną? Jakie wrażenia? O czym istotnym zapomniałam? Co planujecie wykorzystać, ewentualnie polecić kolegom? Ciekawa jestem waszych opinii.





Komentarze

Popularne posty