Kody QR moja miłość :)

Kody QR moja miłość :)

Jest to mój pierwszy post na tym blogu. Zacznę od mojej fascynacji kodami QR i niesamowitym możliwościom, które one stwarzają.

Kody QR chyba wszyscy znamy i ich zastosowanie w edukacji jest nieograniczone. Można szybko podać linka uczniom do ciekawej strony internetowej, przekierować do filmu na youtube i tym podobne rzeczy. Prawdziwą rewelacją był dla mnie jeden z materiałów świątecznych, który znalazłam na blogu kreatywne lekcjePonieważ uczę w szkole średniej, chciałam, żeby uczniowie musieli trochę więcej zrobić z materiałem kryjącym się pod kodem  QR, pomyślałam, że fajnie by było gdyby kod QR wyjawiał całe zdania, z którym uczniowie mają coś potem zrobić i tak powstała lekcja z piosenką Route 66. W podręczniku Insight intermediate wydawnictwa Oxford jest tekst na ten temat, stąd wybór utworu.

Karty trzeba wyciąć w ten sposób, że kod QR jest przecięty na pół i każdy zwrot lub definicja styka się z jedną jego połową. Uczniowie pracują w małych 2-3 osobowych grupach i dopasowują słowa i zwroty z piosenki do ich definicji. Jeśli zrobią to poprawnie w nagrodę kod QR wyjawi im jedną linijkę tekstu piosenki. Jedna z osób w grupie zapisuje tekst ukryty w kodzie QR. Po zakończeniu dopasowywania uczniowie starają się ułożyć poszczególne linijki tekstu w kolejności. Sprawdzamy razem poprawność wysłuchując którejś z wersji piosenki. 


Karty pracy znajdują się tutaj

Komentarze

Popularne posty