St. Patrick's Day - Interaktywne taboo


Już od pewnego czasu zastanawiałam się jak wykorzystać różne wersje taboo podczas zajęć online i mam. Wprawdzie nie jest to klasyczne TABOO tylko jego odwrócona wersja, ale za to jest interaktywnie w Genially. W przeciwieństwie do zwykłego taboo, tutaj wyjawiamy uczniom słowa kluczowe i na ich podstawie zgadują jakiego hasła one dotyczą. W tej wersji wprowadziłam odrobinę suspensu, korzystając z kodu Scape zakryłam prawidłową odpowiedź, a przesuwając myszkę po białym polu nad wyrazami kluczowymi stopniowo odkrywamy hasło. Możemy w ten sposób  udzielać uczniom minimalnych podpowiedzi nie wyjawiając od razu całego hasła. 

Nie wiem jak wy ale pokochałam kody Scape, do niedawna wydawały mi się jakimś totalnym kosmosem, ale jak już może czytaliście u mnie wielokrotnie "wszystko jest trudne, póki nie stanie się łatwe". Już nie mogę się doczekać lekcji, podczas których będę mogła wykorzystać tę prezentację. A jeśli jakimś cudem wrócimy do szkół, to cóż, mam przecież wersję do druku. Linki do obydwu wersji znajdziecie poniżej, wystarczy kliknąć w tytuł.

St. Patrick Day TABOO - wersja do druku

St. Patrick Day TABOO - wersja interaktywna 

Taboo jest wykonane za pomocą aplikacji Genially, która najlepiej działa na komputerze. Nie zalecamy korzystania na telefonie, gdyż niektóre funkcjonalności mogą być nieaktywne.

Inne materiały związane z Irlandią znajdziecie TUTAJ

Na koniec prośba :) Jeśli będziecie wykorzystywać te materiały sprawicie mi ogromną radość komentując ten wpis na blogu. Miło jest wiedzieć, że to co robię nie trafia gdzieś w pustkę :)

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jako miłośniczka edukacyjnych escape roomów polecam również grupę na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.

Komentarze

Popularne posty