Pary zdań - duale

Strasznie mi wstyd, że tak dawno nic nie pisałam na blogu. Trochę mi zeszło przyzwyczajenie się do pracy online, wypracowanie sobie najlepszych praktyk, zebranie narzędzi, które rzeczywiście mi się sprawdzają podczas zajęć, przygotowywanie nowych materiałów i adaptacja istniejących  tak, aby nadawały się do pracy zdalnej. Myślę, że już jest naprawdę nieźle i cały ten online jakoś ogarniam bez problemów. Mając nieco spokojniejszą głowę przygotowałam dwa zestawy kart konwersacyjnych, które przy okazji są doskonałym przygotowaniem do egzaminu maturalnego. W każdym z nich jest po 100 pytań, pogrupowanych w pary.


Uwielbiam zadania typu duale, czyli te które polegają na znalezieniu słowa idealnie pasującego do obydwu zdań. Na maturze uczniowie musza wybrać, który z trzech wyrazów będzie uzupełnieniem OBYDWU zdań. W mojej wersji nie mają takiej podpowiedzi i muszą sami wpaść  na odpowiednie rozwiązanie, w końcu będą pracować pod kierunkiem nauczyciela,  nie mogą mieć aż tak łatwo :)  Nie chciałam, żeby całe zadanie kończyło się na uzupełnieniu zdań i przejściu do kolejnego polecenia, dlatego każdy przykład jest w formie pytania, na które uczniowie będą musieli odpowiedzieć. W ten sposób lekcja nabierze dynamiki, a uczniowie będą mieli okazję poćwiczyć kolokacje testowane podczas lekcji. Karty są przygotowane w trzech wersjach:

PREZENTACJA do wyświetlenia podczas lekcji (białe tło)



PREZENTACJA do wyświetlenia podczas lekcji (kolorowe tło)



WERSJA DO DRUKU (2x4, białe tło)

Przykładowe karty są do pobrania TUTAJ -zestaw 1 
i TUTAJ - zestaw 2

Pełne zestawy do kupienia w sklepie karinafrejlich.pl/sklep 
(kliknij w poniższe grafiki)


Wersję interaktywną znajdziecie TUTAJ (kliknij w grafikę poniżej)



Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.

Komentarze

Popularne posty