Londyńskie zagadki/London riddles


Po dość długiej przerwie powracam do was z kolejną porcją zagadek. Tym razem są one wybitnie kulturowe i mają na celu zapoznać uczniów z atrakcjami i ciekawostkami związanymi z Londynem. Od pewnego czasu bardzo intensywnie współpracuję z Kariną Frejlich, autorką bloga karinafrejlich.pl zatem i tym razem cały zestaw jest naszym kolejnym wspólnym dzieckiem. Co przygotowałyśmy? Aż 13 zagadek plus dwa dodatkowe zadania. Zestaw można wykorzystać do przygotowania escape roomu lub do przeprowadzenia zajęć metodą stacji dydaktycznych.  Jeśli chcecie poczytać więcej na temat pracy tą metodą, zapraszam do lektury mojego mini artykułu na ten temat TUTAJ. Zadania są zróżnicowane i sami możecie zdecydować, które najlepiej sprawdzą się w pracy z waszymi uczniami.

1. Famous Londoners 
Zadanie polega na dopasowaniu sławnych Londyńczyków do informacji o ich osiągnięciach. Karty po wydrukowaniu najlepiej zalaminować, a następnie przeciąć kod QR w połowie. Jeśli uczniowie prawidłowo dopasują osobę do opisu, połączone połówki kodu po zeskanowaniu czytnikiem kodów QR (aplikacje na smartfona są dostępne za darmo) wyjawią numer i literę hasła.

2. London sights
Po odpowiednim dopasowaniu zdjęć i nazw litery ułożone zgodnie z kolejnością wskazaną przez liczby wyjawią hasło. 


3. London verbs
Tutaj przecinamy karty na pół oddzielając numer i zdanie od symbolu metra i czasownika z literą . Uczniowie muszą uzupełnić zdania odpowiednim czasownikiem (specjalnie dałyśmy kilka dodatkowych, żeby zadanie nieco utrudnić). litery przy czasownikach ułożone według kolejności ukażą hasło. 




4. London dialect
To zadanie nie wymaga znajomości dialektu londyńskiego, uczniowie muszą się tylko zorientować (ewentualnie możemy im to podpowiedzieć), że wyrazy w slangu Cockney i standardowym angielskim muszą się rymować, no Adam and Eve  - believe. Gdy tylko to załapią, zadanie stanie się banalnie łatwe, a uczniowie znajdą ogromną przyjemność wykonując je. To ćwiczenie ma jeszcze jeden walor, uwrażliwia uczniów na niuanse wymowy angielskiej, bez precyzji w tej materii  trudno jest wykona to zadanie. 




5. London clips
Do wykonania tego zadania uczniowie muszą posiadać dość szczegółową wiedzę na temat Londynu. najlepiej byłoby pozwolić im korzystać z telefonów komórkowych, żeby mogli wyszukać informacje o wymienionych miejscach. Pytania są podchwytliwe :)



6. London landmarks domino
To klasyczne domino, które zostało przekształcone w zagadkę kulturową. Uczniowie dopasowują nazwę miejsca do jego opisu. tutaj także informacje znalezione w internecie mogą okazać się nieocenione, więc pozwólcie uczniom skorzystać ze smartfonów :

7. Lost in the tube
To zadanie wymaga bardzo dokładnego przeczytania tekstu. Przy okazji uczniowie dowiadują się ciekawostek na temat londyńskiego metra. Przebiega w dwóch etapach. Etap pierwszy, to wybranie prawidłowej opcji z trzech podanych i uzupełnienie tekstu. Następnie uczniowie zamalowują kod QR. Muszą zamalować ( wystarczy postawić kropkę mazakiem, nie musi to być bardzo precyzyjne) tylko te pola kodu QR, które mają te same numery, co luki w tekście, do których prawidłową odpowiedzią była litera A. Odpowiedź jest w poradniku dla nauczyciela. Ja zawsze sprawdzam, czy uczniowie udzielili prawidłowych odpowiedzi zanim pozwolę im zamalowywać kod QR. Jeśli kod jest prawidłowo uzupełniony, po zeskanowaniu zadziała i wyjawi hasło.





8. Mediacja
To zadanie polega na zapoznaniu się z ofertą londyńskich muzeów i uzupełnieniu dilaogu brakującymi informacjami

9. Opis ilustracji
Zadanie polega na uzupełnieniu opisu ilustracji podanymi wyrazami, dla utrudnienia wyrazów jest więcej niż luk i  nie wszystkie pasują do opisu.

10. London Parks - reading. 
Zadanie polega na uzupełnieniu tekstu brakującymi zdaniami.

11. GRAMMAR TRIMINO – SET 1 – zadanie polega na dopasowaniu odpowiedniej formy czasownika do zdań tak, aby powstała gwiazdka (12 elementów)

12. GRAMMAR TRIMINO – SET 2 – zadanie polega na dopasowaniu odpowiedniej formy czasownika do zdań tak, aby powstała gwiazdka (12 elementów)

13. GRAMMAR TRIMINO – SET 3 – zadanie polega na dopasowaniu odpowiedniej formy czasownika do zdań tak, aby powstał duży sześciokąt (30 elementów)

Dodatkowo otrzymasz:

  • poradnik z opisem zadań wraz z kluczem odpowiedzi,
  • 52 karty z pytaniami utrwalającymi zdobytą wiedzę podczas wykonywania zadań
  • link do gry w w aplikacji Quizizz
  • poradnik, jak przeprowadzić zajęcia metodą stacji lub espace roomu
  • karty do gry UNO (zasady gry w UNO znajdziesz TUTAJ)
  • cztery tła z motywem Londynu do wyboru
  • oznaczenia stacji


Cały zestaw do kupienia TUTAJ (kliknij w poniższą grafikę)

Inne projekty tego typu 
Jak pracować metodą stacji dydaktycznych możecie przeczytać u mnie na blogu TUTAJ

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.

 

Komentarze

ALE_ANGIELSKI pisze…
Ekstra pomysł :)

Popularne posty