Wielkanocny Escape room dla uczniów szkoły średniej - czyli czego jeszcze o mnie nie wiecie




Ten wpis dedykuję Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Krakowie.  Gdyby nie ono, kolejny Escape room stworzony przez Karinę Frejlich oraz mnie byłby o wiele uboższy. Nie wiem czy wiecie, ale jestem urodzoną blondynką i nie o kolor włosów mi w tej chwili chodzi, ale o to, że nie mam prawa jazdy. Pięć razy oblałam egzamin praktyczny, potem byłam przez kilka lat w nieustającej ciąży - nie z powodu oblewanych egzaminów oczywiście :), a potem dzieci były malutkie (trójka), a teraz już chyba jestem za stara, a tak naprawdę chyba nie mam predyspozycji, żeby być kierowcą. Musiałam sobie jakoś dobudować filozofię do tego kalectwa i utrzymuję, że samochody są nieekologiczne, a tramwaj jedzie po Krakowie szybciej i nie stoi w korkach. Spędzam w tramwajach naprawdę dużo czasu i często jest to bardzo produktywnie spędzony czas. Mogę wreszcie przez chwilę spokojnie pomyśleć o czekającym mnie dniu, zrobić listę zakupów na weekend, albo wymyślić pomysł na kolejnego blogowego posta. Ostatnio ten czas jakby się wydłużył, odkąd MPK skierowało tramwaje na okrężne trasy i jadę o kilkanaście minut dłużej. Zamysł, a częściowo nawet i treść  połowy zadań z naszego najnowszego Wielkanocnego Escape Roomu powstał podczas moich dojazdów. Tramwaje wyzwalają ogromną moc, podobną może do siły snów. Kiedy podzieliłam się tą obserwacją z Kariną, przyznała, że jedno z zadań jej się po prostu przyśniło :) I teraz tylko czekajcie aż będzie miała sen o tramwaju, albo ja usnę w drodze do pracy. Wtedy dopiero natworzymy cudów.

Tymczasem oddajemy w wasze ręce nasze najnowsze dziecko, czyli zagadki w klimacie Wielkanocy, które można wykorzystać albo jako Escape room, albo pracować nimi metodą stacji dydaktycznych.

Zadań jest 8. Wszystkie dostępne są TUTAJ

1. Idiomy 

Cały plik do pobrania TUTAJ Poradnik: TUTAJ

2. Phrasal verbs





3. Word formation 



4. Modal verbs - Domino








5. Reading  (dopasowywanie) - Wielkanoc w Polsce oczyma Anglika 




6. Duale - czyli typowe zadanie maturalne w wersji wielkanocnej




7. Reading (rozsypanka) - Poradnik dla gospodyń domowych (z przymrużeniem oka)





8. Verb patterns




Wszystkie zadania znajdziecie TUTAJ



Hasłownik - na wypadek, gdybyście woleli pracować metodą stacji dydaktycznych: TUTAJ 

Mamy nadzieję że sprawią wam, a przede wszystkim  waszym uczniom, taką samą radość jaką my miałyśmy przygotowując je.

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.
Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.


Komentarze

Popularne posty