Halloween escape - teens (ONLINE)
Escape room Halloween teens przeznaczony jest dla uczniów szkoły podstawowej od klasy piątej wzwyż. Fabuła opiera się na zwyczaju wędrowania od domów i proszenia o poczęstunek (trick or treating), w tym przypadku nasz bohater napotyka sześć legendarnych postaci, które częstują go słodyczami, ale dopiero po wykonaniu przez niego pewnego zadania. Gra oparta jest na szablonie Genially, ale poddałyśmy go ogromnej modyfikacji, zadania są o wiele bardziej rozbudowane i zróżnicowane, dodałyśmy kodowanie haseł i dużo innych elementów.
Domek 1 - Czarownica
Zadanie składa się z dwóch części, polega na dopasowaniu nazw do obrazków. Po ukończeniu zadania i odczytaniu hasła (tworzą je pomarańczowe litery odczytane po kolei), uczniowie klikają w pióro i wybierają kolejne litery hasła z alfabetu.
Domek 2 - Wilk
W tym zadaniu nasz bohater musi uzupełnić opis obrazka odpowiednimi wyrazami. Po kliknięciu w miniaturkę zdjęcia, może zobaczyć jego powiększoną wersję. Prawidłowo uzupełniony opis wyjawi hasło
Domek 3 - Potwór Frankensteina
Potwór nie jest aż tak straszny, po prostu nie zna angielskiej gramatyki i prosi o pomoc w wykonaniu zadania. Uczniowie klikają w prawidłową odpowiedź i przechodzą do kolejnego przykładu.
Po wykonaniu wszystkich zadań, uczniowie dostają słodycze i mogą przejść do kolejnego domku.
Domek 4 - Mumia
Mumia pochodzi z Egiptu i czasem ma problem z prawidłowym reagowaniem na pytania i rozumieniem, co ktoś do niej mówi. Musi trochę poćwiczyć - dlatego nasz bohater pomaga jej wybrać najlepszą odpowiedź.
Gdy skończy, może przejść dalej, ale najpierw nagrodzony jest słodkościami
Domek 5 - Dracula
Dracula dostał dziwną wiadomość z załącznikami. Nie wie, że to zadanie na mediację.
W tekstach są luki, trzeba na wywnioskować, jakich wyrazów brakuje, a pomoże w tym tekst po polsku (prawy górny róg), po kliknięciu w niego, uczeń zobaczy powiększoną wersję.
Za każdym razem, po odgadnięciu brakującego wyrazu, uczeń klika w miniaturkę klawiatury i wybiera z niej poszczególne litery (klikając).
Po wykonaniu tego zadania, uczeń otrzymuje kolejną porcję słodyczy i może świętować, jako dowód przejścia całej gry, może przesłać nauczycielowi końcowe hasło.
Uwagi techniczne:
Escape room powstał w aplikacji Genially, która najlepiej działa na komputerze/laptopie. Nie polecamy smartfonów, gdyż niektóre funkcjonalności mogą być nieaktywne. To cecha tej aplikacji i nie mamy na nią wpływu. Zalecaną przeglądarką jest Chrome (upewnijcie się, że macie aktualną wersję).
Życzymy udanych lekcji z tym zestawem
Kasia i Karina
Do kupienia TUTAJ (kliknij w grafikę)
Inne materiały na Halloween znajdziecie TUTAJ
Dużo więcej tego typu zestawów znajdziecie u Kariny Frejlich TUTAJ
Komentarze