21st century Robinson


Niniejszy Escape room powstał z myślą o młodzieży starszych klas szkoły podstawowej i młodszych klas szkoły średniej. Zadania w nim zawarte skupiają się na utrwaleniu słownictwa związanego z działami Żywienie i Świat przyrody. Intryga w escape roomie obraca się wokół poszukiwań radiostacji umożliwiającej wysłanie sygnału SOS. Grający musi rozwiązywać poszczególne zadania, które w końcu doprowadzą go do celu.  Można go wykorzystać podczas zajęć on-line prowadzonych na żywo z uczniami albo jako materiał do samodzielnej pracy uczniów. Można go dać do wykonania pojedynczym uczniom, lub kilkuosobowym grupom. Starałam się, żeby zadania były różnorodne, a treść escape roomu zachęcała uczniów do podejmowania wyzwania. Nadrzędnym celem dla mnie był materiał językowy, ale chciałam dać szansę uczniom na wykazanie się swoją pomysłowością. Podczas przechodzenia poszczególnych etapów uczniowie powinni skupić się na elementach interaktywnych. Jeśli coś miga, porusza się, nagle wyłania, to na pewno jest ważne i będzie potrzebne do wykonania zadania. Warto też poradzić uczniom, żeby przed przejściem do kolejnego slajdu najechali myszką na poszczególne elementy, może się okazać, że któryś skrywa ukrytą wskazówkę, albo po prostu mini lekcję języka angielskiego. Takimi mądralami będą tutaj wszelkie zwierzątka i insekty. Nie zawsze ich wiedza przyda się akurat w tym escape roomie, ale wpłynie na rozwój językowy ucznia. Z pewnością przyda się kartka i długopis, żeby notować cyfry końcowego kodu. Kilka elementów, takich jak latarki, jest ruchomych. Należy ich użyć do przeszukania terenu i odnalezienia wskazówek. 

Opis zadań

1. Żywienie – słownictwo (test wyboru)


2. Świat przyrody – słownictwo (test wyboru) – uczniowie otrzymują informację o pierwszej cyfrze kodu (liczba pereł zebranych na ścieżce).


3. Świat przyrody – dopasowywanie wyrazów do odpowiedniej kategorii. Uczniowie muszą pamiętać, żeby wyrazy ułożone były w kolejności alfabetycznej. Poprawnie ułożone dadzą hasło, które należy wpisać panelu znajdującym się na łódce. Po poprawnym wpisaniu hasła otrzymują drugą cyfrę kodu.



4. Świat przyrody – idiomy związane ze zwierzętami. Po poprawnym wykonaniu zadania, uczniowie poznają trzecią cyfrę kodu.

 

5. Żywienie – reakcje językowe. Podczas rozwiązywania quizu, oczom uczniów stopniowo pokazuje się wiadomość ze wskazówką na temat ostatniej cyfry kodu. 

 

6. Uczniowie wpisują wszystkie cyfry, co powoduje odblokowanie radiostacji i umożliwia im przesłanie wiadomości SOS.

 

Uwagi techniczne:

Przed udostępnieniem escape roomu uczniom, warto przejść go samemu, żeby wiedzieć na co zwrócić im uwagę, wy znacie ich najlepiej. Escape room powstał przy pomocy aplikacji Genially, która najlepiej działa na komputerze w przeglądarce Chrome. Nie polecam korzystania z telefonów, gdyż niektóre elementy są niewidoczne, a funkcjonalności nieaktywne. To cecha tej aplikacji i nie mam na nią wpływu. Do prezentacji dołączone są pliki dźwiękowe, dlatego zachęcam do korzystania ze słuchawek podczas wykonywania zadań, ale nie jest to niezbędne.  Po wykonaniu całego escape roomu uczniowie czytają wiadomość, którą mają przesłać nauczycielowi.

Można ich poprosić o przesłanie jej do Was jako dowód ukończenia escape roomu :) Musicie tylko wcześniej ustalić sposób komunikacji.

LINK DO ESCAPE ROOMU


Możecie też go kupić w sklepie TUTAJ (kliknij w grafikę)

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi. A jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Oto wersja demo escape roomu. 

Komentarze

Popularne posty