Holiday escape - escape room na ostatnie zajęcia przed wakacjami




Niniejszy escape room powstał z myślą o uczniach szkoły średniej i ostatnich klas szkoły podstawowej. Można go wykorzystać podczas zajęć on-line prowadzonych na żywo z uczniami albo jako materiał do samodzielnej pracy uczniów. Można go dać do wykonania pojedyńczym uczniom, lub kilkuosobowym grupom. Starałyśmy się, żeby zadania były różnorodne, a treść escape roomu zachęcała uczniów do podejmowania wyzwania. Nadrzędnym celem dla nas był materiał językowy, ale chciałyśmy dać szansę uczniom na wykazanie się swoją pomysłowością.


Podczas przechodzenia poszczególnych etapów uczniowie powinni skupić się na elementach interaktywnych. Jeśli coś miga, porusza się, nagle wyłania, to na pewno jest ważne i będzie potrzebne do wykonania zadania. Warto też poradzić uczniom, żeby przed przejściem do kolejnego slajdu najechali myszką na poszczególne elementy, może się okazać, ze któryś skrywa ukrytą wskazówkę, albo po prostu mini lekcję języka angielskiego. Takimi mądralami będą tutaj wszelkie zwierzątka i insekty. Nie zawsze ich wiedza przyda się akurat w tym escape roomie, ale wpłynie na rozwój językowy ucznia. Z pewnością przyda się kartka i długopis, żeby notować cyfry końcowego kodu.

Cały zestaw to kilkadziesiąt godzin pracy, testowania i poprawiania. Składa się z ponad ponad 100 slajdów. Występuje w nim 5 postaci, z których każda będzie wymagała od ucznia wykonania jakiegoś zadania.


Uczniowie stopniowo poznają kolejne cyfry kodu, ale jedno z zadań wymaga od nich wpisania całego hasła na maszynie. Escape room jest tak skonstruowany, że nie ma możliwości przejścia go na skróty, trzeba wykonać WSZYSTKIE zadania i dopiero wtedy pojawia się panel, w który wstukuje się szyfr.

OPIS ZADAŃ:


1 W gabinecie dyrektora szkoły: należy kliknąć na poprawną odpowiedź. 

Na końcu dyrektor wyjawia pierwszą cyfrę kodu i kieruje ucznia na rozmowę z wychowawcą - uczeń musi kliknąć w odpowiednie zdjęcie.


2. Test wychowawczyni - reakcje językowe.

Wychowawczyni wyjawia na końcu kolejną cyfrę kodu  i kieruje ucznia do bibliotekarki.



3. Zadanie bibliotekarki polega na dopasowaniu komentarzy do poszczególnych ofert. 

Po wpisaniu hasła, należy kliknąć w zdjęcie bibliotekarki, wyjawi wtedy trzecią cyfrę kodu i skieruje ucznia do pani woźnej.


4. Pani woźna prosi o pomoc w znalezieniu wiadra i okularów, a następnie o odnalezienie miotły w ciemnym pomieszczeniu. Dopiero wtedy zada pytania.




Rozwiązując zadanie, uczniowie stopniowo odkrywają treść wiadomości. W niej ukryta jest informacja na temat ostatniej cyfry kodu


5. Ostatnie zadanie to test językowy nauczycielki angielskiego. 

Po jego ukończeniu, uczniowie dowiadują się gdzie jest sejf i wpisują kod

KWESTIE TECHNICZNE

Escape room powstał przy pomocy aplikacji Genially, która najlepiej działa na komputerze w przeglądarce Chrome. Nie polecamy korzystania z telefonów, gdyż niektóre elementy są niewidoczne, a funkcjonalności nieaktywne. To cecha tej aplikacji i nie mamy na nią wpływu.

Do prezentacji dołączone są pliki dźwiękowe, dlatego zachęcamy do korzystania ze słuchawek podczas wykonywania zadań, ale nie jest to niezbędne.

Escape room jest już dostępny w sklepie TUTAJ (kliknij w poniższą grafikę):

Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda, zapraszam do obejrzenia wersji demo:


Kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne? Zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzytania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.


Komentarze

Popularne posty