Życie społeczne - powtórki dla ósmoklasistów



To już ostatni zestaw z cyklu powtórek dla ósmoklasistów, chociaż mamy w planach małą niespodziankę na podsumowanie całego cyklu. Jak zawsze przygotowałyśmy 8 autorskich zadań, które są wymagające językowo, ale skonstruowane tak, żeby uczniowie czuli się zmotywowani do ich wykonania i nie nudzili podczas lekcji. Cały zestaw, podobnie jak poprzednie, możecie wykorzystać do przeprowadzenia klasowego escape roomu lub zajęć metodą stacji dydaktycznych. 

Więcej o tej metodzie przeczytacie TUTAJ

A oto opis wszystkich zadań:

1. Opis ilustracji ( dwie wersje)


Uczniowie mają za zadanie uzupełnić opis brakującymi wyrazami, a następnie odczytać hasło korzystając z załączonego odkodownika.

2. Domino - zdania z lukami (dwie wersje)


W pierwszej wersji hasło tworzą litery, w drugiej jest ono zakodowane za pomocą specjalnej czcionki. Sami wybierzcie tę, która bardziej przyda się waszym uczniom.

3. Mediacja - problemy społeczne. 

Uczniowie muszą przeanalizować tekst w języku polskim i na jego podstawie uzupełnić tekst w języku angielskim. To nie jest tłumaczenie zdań, tylko głębsza analiza i interpretacja tekstu.

4. Grammar clips (dwie wersje, podobnie jak w zadaniu 2)




Zadanie polega na wybraniu jednej prawidłowej odpowiedzi spośród trzech podanych. Proponujemy użyć spinaczy do bielizny, którymi uczniowie zaznaczają błędne odpowiedzi, zasłaniając je, literki obok poprawnych odpowiedzi, odczytane w odpowiedniej kolejności zgodnie z numeracją zdań, utworzą rozwiązanie - hasło. Zamiast spinaczy można też użyć zwykłych mazaków do tablic suchościeralnych i nimi zaznaczać prawidłowe odpowiedzi.

5. Funkcje językowe - TRIMINO

Zadanie polega na połączeniu pytań/zdań z odpowiedziami/reakcjami językowymi. Po prawidłowym dopasowaniu trójkątów utworzą one duży sześciokąt. Litery czytane zgodnie z kolejnością 1-30 utworzą hasło.

6. Linijka - przestępcy


Do tego zadania potrzebna będzie linijka długości około 30 cm.

Zadanie polega na połączeniu rzeczowników odnoszących się do przestępców i ludzi związanych z wymiarem sprawiedliwości z ich opisem. Żeby poznać hasło, uczniowie muszą skorzystać z linijki (około 30 cm) rysując linię prostą pomiędzy początkiem i końcem każdego zdania. Litery, które znajdą się na linii, czytane po kolei utworzą rozwiązanie.

7. Film - pytania, kodowanie

Zadanie polega na obejrzeniu krótkiego filmu i odpowiedzeniu na pytania do niego. Uczniowie uzupełniają kartę odpowiedzi, następnie przepisują litery zaznaczone na czerwono do kodownika i przepisują jeszcze raz w odpowiedniej kolejności, żeby rozszyfrować hasło.

8. Transformacje z kodem QR do zamalowywania


Uczniowie wybierają poprawną parafrazę zdania wyjściowego. Następnie malują na czarno (wystarczy postawić kropkę mazakiem) TYLKO te pola kodu QR oznaczone liczbą odpowiadającą zdaniu, którego prawidłową parafrazą jest opcja A. Po zeskanowaniu zamalowanego kodu QR czytnikiem kodów QR, uczniowie poznają hasło.

Jak zawsze dodajemy poradnik dla nauczyciela. który zawiera opis zadań i klucz odpowiedzi.

Hasłownik

Oraz numerki do oznaczania poszczególnych stacji

Cały zestaw możecie kupić TUTAJ (kliknij w grafikę)

Jeżeli chcecie rozgadać uczniów, a przy okazji utrwalić słownictwo związane z tym działem proponujemy zestaw 54 kart TABOO, do kupienia TUTAJ (kliknij w grafikę)


Dodatkowo polecamy DARMOWY zestaw kart z 54 pytaniami, które można wykorzystać zarówno w pracy z ósmoklasistami, jak i z uczniami szkoły średniej.
 Żeby je otrzymać kliknijcie w powyższą grafikę

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzytania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.



Komentarze

Popularne posty