Życie społeczne - powtórki dla ósmoklasistów
Więcej o tej metodzie przeczytacie TUTAJ.
A oto opis wszystkich zadań:
1. Opis ilustracji ( dwie wersje)
Uczniowie mają za zadanie uzupełnić opis brakującymi wyrazami, a następnie odczytać hasło korzystając z załączonego odkodownika.
2. Domino - zdania z lukami (dwie wersje)
W pierwszej wersji hasło tworzą litery, w drugiej jest ono zakodowane za pomocą specjalnej czcionki. Sami wybierzcie tę, która bardziej przyda się waszym uczniom.
3. Mediacja - problemy społeczne.
Uczniowie muszą przeanalizować tekst w języku polskim i na jego podstawie uzupełnić tekst w języku angielskim. To nie jest tłumaczenie zdań, tylko głębsza analiza i interpretacja tekstu.
4. Grammar clips (dwie wersje, podobnie jak w zadaniu 2)
Zadanie polega na wybraniu jednej prawidłowej odpowiedzi spośród trzech podanych. Proponujemy użyć spinaczy do bielizny, którymi uczniowie zaznaczają błędne odpowiedzi, zasłaniając je, literki obok poprawnych odpowiedzi, odczytane w odpowiedniej kolejności zgodnie z numeracją zdań, utworzą rozwiązanie - hasło. Zamiast spinaczy można też użyć zwykłych mazaków do tablic suchościeralnych i nimi zaznaczać prawidłowe odpowiedzi.
5. Funkcje językowe - TRIMINO
Zadanie polega na połączeniu pytań/zdań z odpowiedziami/reakcjami językowymi. Po prawidłowym dopasowaniu trójkątów utworzą one duży sześciokąt. Litery czytane zgodnie z kolejnością 1-30 utworzą hasło.
6. Linijka - przestępcy
Do tego zadania potrzebna będzie linijka długości około 30 cm.
Zadanie polega na połączeniu rzeczowników odnoszących się do przestępców i ludzi związanych z wymiarem sprawiedliwości z ich opisem. Żeby poznać hasło, uczniowie muszą skorzystać z linijki (około 30 cm) rysując linię prostą pomiędzy początkiem i końcem każdego zdania. Litery, które znajdą się na linii, czytane po kolei utworzą rozwiązanie.
7. Film - pytania, kodowanie
Zadanie polega na obejrzeniu krótkiego filmu i odpowiedzeniu na pytania do niego. Uczniowie uzupełniają kartę odpowiedzi, następnie przepisują litery zaznaczone na czerwono do kodownika i przepisują jeszcze raz w odpowiedniej kolejności, żeby rozszyfrować hasło.8. Transformacje z kodem QR do zamalowywania
Uczniowie wybierają poprawną parafrazę zdania wyjściowego. Następnie malują na czarno (wystarczy postawić kropkę mazakiem) TYLKO te pola kodu QR oznaczone liczbą odpowiadającą zdaniu, którego prawidłową parafrazą jest opcja A. Po zeskanowaniu zamalowanego kodu QR czytnikiem kodów QR, uczniowie poznają hasło.
Jak zawsze dodajemy poradnik dla nauczyciela. który zawiera opis zadań i klucz odpowiedzi.
Hasłownik
Oraz numerki do oznaczania poszczególnych stacji
Cały zestaw możecie kupić TUTAJ (kliknij w grafikę)
Jeżeli chcecie rozgadać uczniów, a przy okazji utrwalić słownictwo związane z tym działem proponujemy zestaw 54 kart TABOO, do kupienia TUTAJ (kliknij w grafikę)
Dodatkowo polecamy DARMOWY zestaw kart z 54 pytaniami, które można wykorzystać zarówno w pracy z ósmoklasistami, jak i z uczniami szkoły średniej.
Żeby je otrzymać kliknijcie w powyższą grafikę
Komentarze