Wyrażanie opinii - kółko i krzyżyk




Dzisiejszy post powstał pod wpływem lekcji, którą przeprowadziłam z jedną z klas dzisiaj. Wszystko obracało się wokół wyrażania opinii, zgadzania się z kimś, polemizowania i pytania o opinię . Wykorzystywałam jako materiał do dyskusji te karty (pisałam już o nich kiedyś TUTAJ):

Podczas dzisiejszej lekcji prosiłam uczniów o przeprowadzenie dyskusji na temat, który był podany na wylosowanej karcie. Mieli z góry narzucone, który uczeń będzie musiał ZAWSZE zgadzać się z danym zdaniem, a który z nim polemizować. Zanim rozpoczęliśmy pracę w parach, podałam uczniom zwroty przydatne podczas tego typu rozmowy, czyli przykłady jak pytać o opinię, zgadzać się z kimś lub nie zgadzać. Następnie  poprosiłam żeby wybrali dowolnych 9 wyrażeń i wpisali je w szablon do gry w kółko i krzyżyk - klasyczne 3x3. Potem musieli przeprowadzić dyskusję wykorzystując zwroty z kratek, grając jednocześnie w kółko i krzyżyk. Utrudniłam zadanie, tłumacząc, że nie wystarczy użyć danego zwrotu, żeby móc wpisać kółko lub krzyżyk, ale trzeba jeszcze to zdanie rozwinąć, dodać argument, przykład itp. Lekcja bardzo się udała. Było dużo mówienia, śmiechu, ćwiczenia wyrażeń, ale miała jedną wadę. Wpisywanie zwrotów w szablon trwało długo, uczniowie pisali czasem niewyraźnie ( jak to chłopaki w technikum) i koledzy mieli problem z odczytaniem. Postanowiłam zaradzić temu i przygotowałam na następną lekcję gotowe szablony z wpisanymi już przydatnymi zwrotami. Dzielę się nimi z Wami, w nadziei, że będą Wam często służyć. Najlepiej je zalaminować po wydrukowaniu i dać uczniom pisaki do tablic suchościeralnych, żeby po nich pisali. Starczą na lata :)


Możecie je pobrać TUTAJ

Na koniec prośba :) Jeśli będziecie wykorzystywać te materiały sprawicie mi ogromną radość komentując ten wpis na blogu. Miło jest wiedzieć, że to co robię nie trafia gdzieś w pustkę :)

Jeśli lubicie przeprowadzać lekcje kulturowe zapraszam do grupy na Facebooku Kulturowe lekcje języka obcego. Czeka tam na was mnóstwo inspiracji.

Jeżeli kochacie escape roomy zarówno te cyfrowe jak i tradycyjne, zapraszam do grupy na Faceboku Escape Roomowy Raj. Znajdziecie tam mnóstwo gotowych escape roomów do wykorzystania podczas lekcji języka angielskiego (ale nie tylko), a także możecie podzielić się swoimi.



Komentarze

Anonimowy pisze…
bardzo fajne :) tylko skąd wziąć laminarkę w publicznej szkole :(
Ja złożyłam zapotrzebowanie i dyrektor nam kupił, ba nawet folie do laminowania mamy ze szkoły. Trzeba spróbować :)
Ania pisze…
Bardzo proszę;-
Ania pisze…
Świetne materialy
Anonimowy pisze…
Świetna robota. Bardzo dziękuję, że się Pani dzieli. Pozdrawiam serdecznie
Anonimowy pisze…
To jest istna kopalnia super materiałów. Zawsze z ciekawością tutaj zaglądam. Dziękuję i pozdrawiam.

Popularne posty